Besöksräknare

tisdag 24 januari 2012

Läppstiftsfunderingar


Varje kväll när jag använder lite ur den här tuben fuderar jag på dess användningsområde. Jag använder den till att lösa upp maskaran med. Jag har ALDRIG haft något problem med att få bort läppstift. Faktiskt så har jag nog aldrig haft läppstiftet kvar på kvällen, de dagar jag har använt sådant. Lyckas ni med det, mina kära läsare? Finns det så klistrigt och svårborttaget läppstift att man behöver en fet kräm för att lösa upp det? Jag kanske aldrig har köpt ett tillräckligt dyrt läppstift, kan det vara så? Eller så är jag bara helt enkelt väldigt bra på att äta upp det! Min mormor hade också det problemet kommer jag ihåg. Hon finns inte längre men jag kommer ihåg hur hon sköt fram hakan lite för att visa sina läppar och frågade mig om hon ätit upp läppstiftet igen. Det hade hon nästan alltid gjort, även innan hon ätit. Det syntes alltid tydligt också för hon hade alltid (tyckte jag i alla fall) samma starkrosa läppstift som efter en liten stund var helt borta igen.
Så, kära läsare, är det något fel på mig, köper jag för billigt läppstift eller ligger det helt enkelt i generna att inte ha läppstiftet kvar så länge??

2 kommentarer:

  1. Remover?! Nej, tack. Vad jag skulle behöva är också en läppstifts-stanna-kvar-kräm... Och eftersom jag inte hittat någon sådan, så hoppar jag över läppstift - man får ju vara glad om det sitter tills man kommer över tröskeln :).

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Har hört om någon sorts klister/lack,man penslar över läppstift, som ger kyssäkta färg på läppen. Då behövs nog typ tomteskur för att bli ren. Har också hört att nämnda lack/klister, bränner som eld, så det är inget jag själv provat....
    Det är nog bara att fortsätta äta, tror jag.
    Kram/Fru Svensson

    SvaraRadera