Besöksräknare

söndag 22 januari 2012

Läcker kvällsmat


Måste visa vår goda kvällsmat. När jag var i köttaffären hade de en så fin kotlettrad liggande. Lagom mycket fett på, för och fin i färgen. Luktade gott. Det tog jag. Fick den skivad i kotletter som vi grillade med lite grillkrydda till kvällsmat. Mums vad gott det är när kotletten fortfarande är saftig men har fått fettranden så där krispigt grillad (ja jag gillar fettet. Visst är det gott när det knaprar och smälter i munnen när man äter det). Till det stekte jag Parotas som är som ett tortilliabröd gjort på mjöl, vatten, salt och olja. När man steker det i lite smör så puffar det upp sig och skiktar sig lite. Jättegott. Parotasbrödet fylldes med en sallad på isbergssallad, tomater, vattenmelon och mycket hackade mintlöv. Lite svartpeppar, smulad fetaost och ringlad olivolja lyfte salladen ytterligare och vinet till var inte heller fel.
En mycket enkel och god kvällsmat.

3 kommentarer:

  1. Åsa! Såå gott det ser ut!
    Kan du hjälpa mig med en sak-snäääälla! Jag gör veckomenyer nu. Har 2 veckor fram klart för mig, men sen.....kan jag få ett förslag från dig på en veckas bra vardagsmat? Det skulle hjälpa mig enormt. Jag behöver inspiration! Fastnar i gamla mönster (rätter). Kram L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att jag kan! Ska fundera lite bara.
      Kram

      Radera
  2. Åh vad gott det ser ut, sommargrill känns långt borta. Här ligger snön! Kram

    SvaraRadera