Besöksräknare

måndag 1 februari 2010

Helt oergonomiskt!!!



Hej alla kollegor och andra ergonomiskt intresserade! Jag var och köpte kakao en dag. Jag skulle baka lite chokladkakor. Hittade då denna lilla förpackning. Nog för att de odlar kakaobönor här men packeteringen har de inte lyckats med: idiot-dum när man skulle öppna den! Ser ni handtaget? Det har ingen som helst funktion för att stabilisera burken när man ska öppna locket. Den lilla fördjupningen under locket ska göra att man kan greppa tag i locket. Då borde handtaget suttit under greppfördjupningen för att man skulle få kraften och mothållet rätt.

Förpackningen var proppfull. Gissa vad som hände när jag tillslut med mycket våld lyckades bända upp locket? Halva förpackningen lade sig som ett brunt rökmoln på min mage! Finns det inga arbetsterapeuter här som kan hjälpa till med grepputformningen på burkarna så att man kan baka utan att hälla ut hälften på sig själv?!

1 kommentar:

  1. Då kan du ju bara tänka dig hur det skulle ha sett ut på MIN MAGE :O)

    SvaraRadera