Besöksräknare

måndag 22 februari 2010

Bara tre kvar..

Då var huset tomt igen. Väldigt tomt faktiskt. Mamma och pappa har åkt iväg till Kerala för att se lite av Indiens södra västkust. De kommer åter på torsdag, lagom till Jakobs fördelsedag på fredag. Även Jakob har åkt iväg. Han ska på leadership camp med sin klass och det två andra klasserna i hans årskurs. De ska till en eko-gård och se hur man kan leva ekologiskt. Detta tror jag inte är så speciellt för våra svenska barn men här där man slänger pet-flaskan man druckit upp rakt ut i naturen kan det vara lärorikt. Smörjade in honom med solkräm och myggmedel i morses kl 5:40 och hoppas att det varar hela dagen. Jag var lite orolig för att han inte skulle velat åka, då jag väckte honom strax efter 5:30. Han sov hårt men vaknade till och sa plötsligt: "Jag kan inte fatta att många i min klass har både Pokémon Diamonds och Pokémon Pearl på DS. Det är ju samma pokémons i båda spelen!" Lättad höll jag med och låtsades förstå precis vad han pratade om. Om det var hans största fundering så ska det nog gå bra på lägret. Han och kompisen hade visst diskuterat olika pokémons hela vägen till skolan (ca 40 min bilfärd). Skönt att de har varandra!
Fortsättning följer efter morgondagen.

2 kommentarer:

  1. Tänk att de kan prata en sån massa om saker som man överhuvudtaget inte begriper sig på. Levlar hit och dit, utvecklingar och nedvecklingar.......Jag blev alldeles snurrig och sen stängde jag av. Lite för tidigt för mig vid 06.30 för att ens orka hänga med :)Lena

    SvaraRadera
  2. ha ha, han är ju för söt!! Och det roliga är att jag har en likadan fast i mindre format!! Han satt med tårar i ögonen och sa att det kommer jättestora taggbollar och de var tydligen inte så lätta att ta sig förbi!! Oj vad han kommer snacka mario med J när vi kommer!! kram syrran

    SvaraRadera