Besöksräknare

tisdag 23 februari 2010

Åter från Leadership Camp


Då är han åter hemma, vår Jakob. En trött kille kom instormande i eftemiddags efter ett antal mail, sms och telefonsamtal. Enligt schemat skulle vi hämta honom och kompisen kl 19. Vi hade sett till att Tomas blev hämtad och hemkörd i tid för att vi skulle hinna med att sedan åka och hämta barnen. Klockan fem när internet änligen börjat fungera (har varit borta hela dagen) ser jag ett mail som säger att barnen är lite tidiga och ska hämas 18:15! Panik! Bilen är på kontoret. Ringer och ringer innan Tomas svarar. Säger att han får hämta barnen på vägen hem. Får sedan 2 sms om att barnen kommer en halvtimme tidigare?!! En halvtimmer före 19 eller före 18:15?! Kompisens mamma L ringar och då har hon fått veta att de är framme nu!!!! Klockan 17:15! Bilen är på kontoret, upphämtningsplatsen är i en stadsdel någonstans som jag inte känner till. Står barnen där nu själva undrar man då. Mamma L ringer och säger att de sätter barnen i en av de andra barnens bilar som också bor här. Ok. Ringer Jakobs fröken. Hon är på bussen men Jakob har gått av! En vuxen står visst på hämtplatsen med honom. "Vi ringer så fort vi hittar en bil han kan få åka med" säger hon. Tomas åker så fort han kan men sitter fast i trafiken. En buss försöker göra en u-sväng i rusningen och fastnar och spärrar all trafik. Sitter här hemma och bara väntar på att fröken ska ringa tillbaka. Plötsligt slits ytterdörren upp och in kommer Jakob. Puh. Hemma. Ringer fröken och säger att han nu är hemma. Hon verkar ha glömt att hon skulle ha ringt och frågar istället om bebisen??? Blir först ställd. Jag träffade nämligen fröken för några dagarsedan och tror för ett ögonblick att hon tror att jag var gravid. Nej du såg inte gravid ut, svarade hon. Mamma L´s bebis. Nej den vill inte komma ut svara jag och avslutar det virriga samtalet.

Jakob verkar välbehållen med en solbrnna som börjar under shortskanten och slutar vid sockkanten. Han säger först att han har haft det jättebra. Han har drejat en skål, haft kuddkrig, sett en magic show mm. Han har delat rum med tre andra killar och de hade minsann mycket mer ordning på sitt rum än de andra! Han har varit på nature walk kl 5:30 i morses. Vad såg ni? frågar jag. Bara två hundar, svarar han. De hette xxx och yyy (jag minns inte vad de hette) och de bodde på gården, svarade han. (De hade man nog inte behövt gå upp 5:30 för att titta på!)

När sedan Tomas kom hem så berättade Jakob plötsligt att lägret varit jättetråkigt och att han inte haft något att göra?! Efter ett litet ilskeutbrott över att maten på bordet var för stark och för varm gav han upp och slocknade i sängen halv åtta. Jag tror nog ändå att han haft det bra, även om han verkar glad över att vara hemma igen. Jag är mest glad över att han kom hem och inte stod själv någonstans mer än en timme innan vi kom och hämtade honom!
Nu sover han sött.

3 kommentarer:

  1. Herregud vilket gott skratt jag fick när jag läste om ditt virriga samtal med fröken om bebisen. Jag glömde att skriva om den virriga hämtningen på min blogg, men det gjorde ju du så bra så jag slänger in en liten länk till ditt inlägg. Erik sa också att det hade varit sådärkul och han däckade också tidigt - helt utmattad. Kram mamma L (med bebisen fortsatt i magen)

    SvaraRadera
  2. Du menar "med bebisen som har det allt för bra där inne, särskilt nät storasyrran köper mars-bars till mamman, då blir det mysigt där inne förstår ni" hihi... SeS

    SvaraRadera
  3. Vilken fin kruka Jakob har gjort! Han brås på dig, Åsa! Jag ser fram emot att gå på keramikkurs igen med dig i framtiden!
    Kram
    Therese

    SvaraRadera