Besöksräknare

lördag 6 februari 2010

En trådig historia


Har försökt pynta lite här hemma. Väggarna var så tomma och behövde lite fler tavlor för att kännas lite hemtrevligare. Hade några fotoafficher med mig från sverige och hade sedan köpt några fina foton här som var över efter att Overseas Women´s club hade valt ut de tolv bästa till sin väggalmanacka. Pengarna för fotona gick till välgörenhet vilket gjorde det hela ännu bättre. Jag lät rama in de tre fotona och skulle sedan hänga upp dem. Upptäckte då att de inte hade en vanlig ståltråd på baksidan utan någon konstig krok som satt så högt upp att väggkroken hade stuckigt upp ovanför ramen. Inte snyggt alls! Det var bara till att ordna med egen upphängning. Jag letade bland våra verktyg men hittade inget ståltrådsnystan. Konstigt - det borde vi tagit med. Men det fanns inte någonstans.

Indien är mycket stolta över sin stålindustri. Här måste ju finnas ståltråd i mängder. Jag förklarade vad jag behövde för chauffören och skickade ut honom att handla ca 5-10 meter åt mig.

Han var borta jättelänge. När han väl kom tillbaka fick jag detta lilla "nystan". Jag hoppas att bilden visar vilken storlek nystanet hade. Jag har försökt räkna ut hur mycket det kan vara och det är minst 150 meter ståltråd! Så alla som bor här i närheten: Om ni behöver ståltråd så är det bara att komma hit!

1 kommentar:

  1. Det är ju perfekt! Luffarslöjd är ju väldigt inne just nu så du kanske kan testa den branchen ;)

    kram syrran

    SvaraRadera