Besöksräknare

torsdag 14 oktober 2010

Tips för gravida

Jag köpte ett paket saffran idag dä jag fick syn på det i ett ställ brevid kassörskan. Det var lika dyrt som hemma. Jag visade min maid paketet och då berättade hon vad saffran används till här: Om man är gravid så kokar man mjölk med saffran och dricker det. Då får bebisen i magen ljusare hudfärg. Det måste väl vara saffransförsäljarna som lurat i folk det! Men de verkar tro på det här. Men du tror väl inte på det? frågade jag henne. Då svarade hon lite undvikande att hon inte druckit det för att hon inte gillar att dricka mjölk.
Saffran finns i en del mat här och ger en god smak men inte tror jag man får ändrad hudton av att äta eller dricka det!

4 kommentarer:

  1. undrar om det funkar tvärtom om vi här i norr dricker kanel m mjölk, då kanske ungarna hade varit lite brunare!! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, jösses... de gillar ju ljus hy... När min syster gifte sig där i våras var det ju Haldi-fest kvällen innan, och då smordes brudgummen in med sån där gurkmeja-blandning i ansiktet, och det är ju gammal tradition för att de ska vara ljusa och fina i hyn till bröllopet dagen efter. Syrran smordes dock inte in, de insåg att hon nog skulle sett ut som Simpson i en vecka då...

    SvaraRadera
  3. Oj jag glömde skriva att det var jag som skulle ge barnen kanel, inte för att jag tror att det hjälper på mina ljushyade troll ;)

    kram syrran

    SvaraRadera