Besöksräknare

måndag 4 oktober 2010

En solig och blöt kanelbulledag











Det är konstigt väder här. Som göteborgare och infödd boråsare är man ju van vid att när det regnar så regnar det. Och då menar jag inte en liten skur utan i timmar, ofta hela dagen. Här är det inte så. Satt och läste på altanen i solen efter dagens gympass. Det är varmt 26-27 grader i skuggan och små moln. I dag kommer det inte att regna, tänkte jag på förmiddagen, men så kommer eftermiddagen och plötligt sätter någon på kranen. Det öser ner som om någon hällde med hinkar uppifrån. Jag vet inte om ni ser men på bilden med blomsterlandet så står blommorna en decimeter under vattnet. Det håller på så i en halvtimme och sedan slutar det igen?!

Det är när sånt händer som man får baka bullar. Ne,j jag bakade faktiskt för att det är kanelbullens dag idag. Myrorna hade intagit min ask med pärlsocker men sån tur är fick jag ärva en väl försluten ask av goa vännen M som flyttat hem, så nu ligger 45...nej det är inte alls så många bullar kvar längre....33 bullar och väntar på att få hamna i frysen till kommande fikastunder.










Välkommen, den som vill smaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar