Besöksräknare

torsdag 7 oktober 2010

Ett sött litet äpple


Vännen K frågade om hjälp då hennes 2 och 3-åring skulle vara utklädda till träd respektive äpple. Det blev till att ta fram symaskinen. Jag såg framför mig hur man kunde göra en stor puffig äppeltröja, men då det ju är upp emot 27 grader i skuggan på dagen vet jag också att det är väldigt varmt att ha på sig massa dräkter. Mina pojkar har aldrig varit förtjusta i att vara för konstigt utklädda och de här killarna är nog likadana, så det fick bli lite enklare modeller. "Trädet" fick en halsmudd med löv på som bara kunde hängas utanpå en vanlig tröja. Han fick också en grön mössa med lite lövaktig topp som han nog aldrig kommer vela ha på sig (det är den minste av dem). 3-åringen fick denna äppeltröja med keps. Jag tror han kommer att bli väldigt söt!

1 kommentar:

  1. Oj vad gulligt, man hade ju gärna sett den på :)
    Ja jag ska fixa min symaskin, någon gång i alla fall ;) kram syrran

    SvaraRadera