Besöksräknare

torsdag 7 oktober 2010

Buss-sång

Sitter här och skrattar för mig själv. Maken ringde precis med lite panik i rösten. Han har precis åkt iväg med en buss helt utan fjädring (det är väl en sådan barnen åker till skolan i varje dag!) och ska åka i ca 2 timmar till en "fish camp" där hans grupp ska ha någon slags teamutveckling. De sitter här och sjunger i bussen i tur och ordning och snart är det min tur att sjunga och jag kommer inte på någonting!!
De som känner min make vet att han kan sjunga men har lite problem med att minnas sångtexter. Han tar gärna upp en sång men förlitar sig sedan på att jag ska hjälpa honom med texten.
Jag fick fundera. Sjung en snapssång, de är ju inte så långa och vissa är ju väldigt lätta! sa jag. Vi enades om att "Tänk om jag hade lilla nubben uppå ett snöre i halsen" kunde vara en bra sång att introducera indierna med i den svenska vissången. Sms:ade honom också tipset om "Hej tomtegubbar slå i glasen" som en andrasång om det behövdes! Han kan ju faktiskt alltid göra som Björn Skifs i melodifestivalen - hitta på lite annan text om han glömmer något ord. Ingen märker ju det. Det ska bli kul att höra om han gjorde succé.

2 kommentarer:

  1. Men oj så muntert de hade det :)

    SvaraRadera
  2. Japp jag sjöng "Tänk om jag hade snapsen på ett snöre i halsen" Jag fick frågan om vad den handlade om efter jag hade sjungit fördigt..
    Vad svarar man på den frågan när man sjungit en så djup sång??/Tomas

    SvaraRadera