Besöksräknare

måndag 18 oktober 2010

Nybakat

Vill bara visa hur fint "gräddade" mina axlar blev när jag stod och pratade i träningslinne i förmiddags efter gympan. Gympan har vi ovanför affären, på tredje våning. Lokalen har ett tak men är öppen med väggar upp till midjehöjd. Det är härligt att vara där upp och titta på utsikten och höra fåglarna samtidigt som man gympar. Solen når inte in så man behöver ingen solskyddskräm. Men står man sedan och pratar med vänner i solen så kan man ändå bränna sig...

Jag har alltid gillat havrekakor och äntligen har jag hittat ett recept som blev bra. Det var Helena som hade med detta i sin blogg. Jag brukar kika i hennes blogg för den är så trevligt skriven och har så otroligt fina bilder. Jag önskar jag kunde ta så fina bilder - fast då måste man nog engagera sig mer i sin kamera än vad jag gör. Helenas man är fotograf så det är kanske inte så konstigt att han lyckas bättre än mig!

Helena har russin i sina men mina russin var slut så det fick bli utan russin idag. De var goda även utan russin. Passade väldigt bra till ett glas mjölk!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du gillade havrekakorna! Själv är jag helt besatt av de där kakorna! Och din bild blev jättefin. :-)
    Gav ni kanelbullar till chauffören? Vad tyckte han? Vimals (syrrans man) föräldrar kommer nog till Sverige i sommar, då ska jag mata dem med allsköns svenska specialiteter. Utom nötkött då. Hoppas de inte blir stötta av mitt senaste blogginlägg om närproducerat nötkött... ;-) Ibland läser de min blogg med Google Translator.

    SvaraRadera
  2. Hej Helena!
    Visst fick han en påse med microvärmda kanelbullar! Hans förra ma´m Matilda var också en bullbakande svenska som brukade förse honom med nybakade bullar. Mina var ju inte nybakade men det trodde nog han. De har ingen ugn hemma så bakverk med jäst är inget de är vana att göra. Kanel och kardemumma är ju välkända smaker för indierna så jag tror de var uppsakttade men de är inte så generösa med beröm här över lag.
    Härlig att köpa närproducerat kött. Brukar själv köpa jättefint lammkött på Öströö fårfarm i Halland.
    Jag saknar fint mörat kött. Vet inte vad för kor som vi äter här.

    SvaraRadera