Besöksräknare

tisdag 28 september 2010

Djuren på gården

Jag får väl skriva lite om våra djur igen. Det verkar vara ett kärt ämne hos mina bloggkompisar. Syster Yster har ju skrivit om alla sina små gulliga djur (alla historier har ju tyvärr inte slutat lika lyckligt) och Lena har ju i sin "Melting Pot" ofta ett stort antal djur, även om dessa inte är riktigt lika gulliga.
För några dagar sedan så svärmade det stora skalbaggar när mörkret infunnit sig. Tomas råkade trampa på en sån här och det kraschade rejält vill jag lova. ÄCKLIGT!
Den här ligger just nu konserverad av insektsspray på rygg och vilar i vårt garage. Den lilla grejen som ligger mellan "Baggis" och hans polare "Suddis" är en vanlig fluga. Bara så ni får lite perspektiv när ni ser bilden!

4 kommentarer:

  1. Spara den så kan vi kan skicka den live med julkortet istället för skorpinionen.....

    SvaraRadera
  2. ...jag skulle inte kalla den "live"....hihi.

    SvaraRadera
  3. fyyy 17!! Vi har ju inte bokat flyg ännu och nu vet i katten om vi vill komma. Ni har ett halvår på er att sanera huset och området på äckliga djur!!!!!!
    kram syster yster

    SvaraRadera
  4. Hu! Indiska insekter är mycket äckligare än svenska, jag är tacksam att spindlarna i källaren hemma bara är snälla svenska spindlar. ;-)
    Jo, det är min sambo Olof som fotar, han jobbar som fotograf och bildredigerare. Himla tacksamt för mig. ;-)

    SvaraRadera