Besöksräknare

torsdag 9 september 2010

Det växer och gror...

Som svensk är man ju så van vid att höstens vindar redan börjar kännas så här dax. Därför känns det konstigt att det växer och blommar som vanligt här. Här får ni lite förlängd sommarkänslan.
Vid entrén har jag ett land som jag har olika rosa-röda blommor i. Först hade jag pelargonior, men några dog så jag köpte nya plantor. Det blev då Flitiga Lisa och dessa rosa/vita blommor som köptes. Trädgårdsmästaren tyckte om Flitiga Lisan men sa att dessa rosa blommor inte var bra. Varför då? frågade jag, men det kunde han inte svara på. Antagligen behöver de mycket vatten och då måste han jobba mycket... I alla fall så har dessa blommor frösått sig så det ser numera ut som en blomsteräng. Det är jättefint tycker jag och passar till den annars så formklippta och strikta trädgården.
Här får ni också se på min lilla odling. Jag har sått basilika, rosmarin och timjan i en kruka. Nu har små gröna öron kommit upp ur jorden. Nu gäller det att jag inte glömmer dem så de torkar ut och dör.




2 kommentarer:

  1. Efter trädgård och plantor så visar man upp garderober, eller? Kram L

    SvaraRadera
  2. Så vackra blommor!/ EvaBorg
    (Hälsa barnen från mig, jättekul att följa er resa.)

    SvaraRadera