Besöksräknare

onsdag 10 oktober 2012

Star for life

Fotograf Torleif Svensson fr pressfoton på Star for Lifes hemsida.
I går kväll var vi på en häftig grej, en konsert med Star for Life. Jag hade egentligen ingen aning om vad jag skulle på förutom att det var ett musikframträdande. Mamma frågade för någon månadsedan om jag ville gå med dem då de fått biljetter från Nordea, som är en av huvudsponsorerna till eventet. Själv hade jag inte genom Nordea, som ju också är min bank, fått någon inbjudan, men vi har varit lite krångliga också sista året med husköp och dubbellån och fullmakter och annat. Syrran hade ju i och för sig inte heller fått någon inbjudan trots gott uppförande så jag kanske inte ska ta det så personligt. Mamma hade fått beställa biljetter till "familjen" och jag och syrran är ju barn till våra föräldrar....och vi är gifta så våra män måste ju också tillhöra närmsta familjen. Tomas kommer inte förrän i morgon så min svågers mamma fick hoppa in och ta hans biljett.

Star for life är en organisation som startade 2005 och som jobbar för att få ungdomar att tro på sin framtid och stödja dem i att leva ett liv utan aids. De verkar i Sydafrika, Namibia och även i Sri Lanka och når ut till mer än 100 000 ungdomar.

Konserten var i Scandinavium och vi traskade högt upp på läktarna till våra platser. Innan vi ens satt oss kommer fd grannar till mig från Kungsladugård. De hade samma platser som vi!?? Men så såg vi att det stod parkett på våra biljetter. Det var bara att gå ner igen och inte var vi ledsna över det!

Sedan fylldes läktaren som inramade scenen med uppemot 1000 ungdomar från alla skolor i Göteborg med omnejd. Det var så mäktigt att tårarna trillade. Triple & Touch höll i hela konserten som utfördes med mest fokus på star choir South Africa som bestod av ca 10 afrikanska ungdomar som var helt suveräna på att sjunga och dansa och som agerade som vana artister trots att de inte förut varit utanför sin hemby och aldrig hållit i en mikrofon. Allt blandades med gästartister såsom The Moniker, Shirly Clamp, Panetoz (ni vet Dansa....Pausa), Sofia Karlsson, The Real Group mm. Efter tre timmars musik, klappande och dansande avslutades det med att vi sjöng en mix av våra nationalsånger.
Vilken glädje och energi! Detta vill jag gärna vara med på igen!


Bild lånad från :http://hallandsposten.se/nojekultur/musik/1.1740898-goran-och-ken-vill-radda-nasta-generation-i-afrika Foto: Jari Välitalo



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar