Besöksräknare

tisdag 30 oktober 2012

Mary Poppins

Ja inte blev det någon yllejacka för mig idag! Nej regnjacka, regnbyxor, goretex-skor, vantar, mössa och paraply. Det blåste och regnade när jag vaknade i morses och att väckarklockan ringde en timme senare märktes inte alls, så mörkt och ruggigt som det var ute. Jag klarade att ha paraplyet uppe tack vare att jag höll i det med båda händerna och jag behövde inte anstränga mig för att nästan halvspringa nerför gatan till jobbet. Kände mig som Mary Poppins när vinden grep tag i mitt paraplysegel.

 Barnen har tur som slipper gå ut i detta vädret. De har ju höstlov denna veckan och det har verkligen varit en blöt höstdag. Förutom att spela dataspel med sina kompisar, har de varit och köpt sig var sin pumpa. De letade mönster och provskar ut figurer ur äpplen igår. I dag blev det riktiga grejer. Söta var de i sina förkläden, med knivarna i högsta hugg. De har pausat i karvandet just nu men i morgon ska väl de ha lyckats göra färdigt sina konstverk. Bilder på resultatet kommer senare.
 
Tänker på dem i USA som väntar på att stormen Sandy ska dra in över New York. Fina familjen W åkte precis dit för att turista över lovet. Inte utan att man blir lite orolig för dem...

1 kommentar:

  1. Lena (Meltingpot)4 november 2012 kl. 22:33

    Tack söta Å för att du tänkte på oss. Vi klarade oss fint, mycket bättre än många andra och vi fick en riktigt trevlig semester även om det såg lite mörkt ut ett tag. Förstår att rapporteringen var lite skrämmande här hemma om hur allt var i NYC och att det oroade många. KRAM KRAM

    SvaraRadera