Besöksräknare

fredag 12 oktober 2012

En man i huset

Ja nu är han hemma en sväng igen, min älskling. Även om vi klarar oss bra här, vi tre så är det verkligen skönt att vara en hel familj igen. Han fick en tuff start med besök på gymnasiemässan tillsammans med Oskar direkt efter landning igår. Vid åtta kunde han inte hålla sig vaken längre.
I dag fortsatte det med VAB ( vård av barn) för makens del. Jag vaknade vid halv fem av att det skramlade i köket. Då Jakob ibland går i sömnen tänkte jag att det var han som gått fel. Visst var det Jakob men han satt vid köksbordet och åt filmjölk och gråt. "Jag är så hungrig mamma! Det känns så konstigt i magen, jag var tvungen att äta..", sa han med tårarna trillande på kinderna. Efter några skedar fick jag ner honom i sängen igen men det tog bara en halvtimme förrän han ropade att han  spytt i en hink han hade ställt fram. Så det var bara att sjukanmäla honom i morses. Vilken tur då att Tomas var hemma och kunde se till honom. Han har inte ätit mycket i dag men inte spytt mer heller.
Sedan har Tomas fixat räkor och vin till i kväll och just nu kom en liten drink. Får mig faktiskt att tänka på Indien och mina vänner från de åren ...och sakna dem lite!

Tur i alla fall att min drinkfixare snart flyttar hem till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar