Besöksräknare

måndag 29 oktober 2012

Softarhelg

Tomas tog den här bilden förra helgen men det var lika fint denna helgen!


Jakob på gungan
Det har verkligen varit en myshelg i helgen. Tråkigt bara att barnen inte är så mysiga av sig längre utan mera datiga. Lördagen blev lugn med en promenad till biblioteket med Jakob för att dra honom från skärmen ett tag. Först var det väldiga protester men sedan så var han ganska nöjd med den lilla turen då han hittade andra boken i en serie han ville läsa och ett lånekort fixades åt honom så att han i framtiden kan låna själv. Det vackra vädret gjorde att det var en härlig promenad och under tiden fick jag lära mig allt om de olika världarna i "minecraft", dataspelet han spelar med sina kompisar. Det är som en legovärld i datorn där man kan bygga världar med varandra. I helgen har de varit 5 killar som tillsammans har byggt en värld med affärer, diskon, bibliotek och ridande grisar som lockas fram med morötter.














Under halva dagen stod det långkok i ugnen. Det blev "Pulled Pork", karré som lagas på 150 gradig värme i 5 timmar. Sedan drar (pull) man sönder köttet med två gafflar och använder det ungefär som tacos i tortillabröd. Jag trodde det skulle bli en succé men det blev inte alls populärt. Fläskkarré ville barnen hellre ha helstekt med brunsås, potatis och äppelmos. Ibland lönar det sig inte att göra sig till!

Söndagen åkte jag iväg själv, först på ett zumbapass och sedan till Frölunda Torg. Där har de byggt itll udner tiden jag varit borta så jag kände knappt igen mig. Efter mycket letande hittade jag en yllejacka och halsduk som passade utmärkt i det härliga höstvädret! Har inte helt bestämt mig för om jackan är bra eller inte. Vad tycker ni?!!

Jackan är mer åt det ljusgrå hållet än så här krämfärgad som den ser ut här och som jag egentligen gillar, men jag får väl ha en halsduk som lyser upp. Lite annorlunda halsduksfärg för mig va?!!...inte! Valde mellan denna ock gissa vad...jo petroliumblå. Men idag blev det roströd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar