Besöksräknare

måndag 12 mars 2012

Sjukhus

I december fick jag så ont i min västra axel. Jag hade länge känt av att båda axlarna kändes ömma och lite känsliga och så plötsligt när jag skulle dra tröjan över huvudet var det något som gick sönder. Jag fick jätteont och kunde knappt dra armbågen i sidledd ut från kroppen när jag skulle sätta på mig deodorant. Än mindre hålla den uppåt när jag skulle trä på mig tröjan. Tur att man är arbetsterapeut så man kan alla knepen.
Efter någon dag så sökte jag och fick antiinflammatoriska tabletter och diagnosen rotator cuff strain. Sedan dess har jag gått och försökt att lite försiktigt börja röra på armen. Provade aerobic men insåg att det var för häftigt ännu. Provslog på golfbanan vilket gick okay om jag var försiktig men när man spelar blir det aldrig bra om man känner sig rädd för att det ska göra ont. Provade lite rörelseträning hemma och det har sakta blivit bättre men det tar så lång tid!! Jag saknar min bollywooddans! Därför har jag nu sökt mig till ett sjukhus som har en avdelning för sportskador. Tänkte att där borde de kunna råda mig hur jag ska gå vidare.
Kom till detta jättestora sjukhus och där kryllade det av indier. Det gällde att ha armbågarna utstuckna (ja i alla fall höger som inte gjorde ont) för i registreringkön så kom plötsligt någon med sin lapp och försökte sticka den framför min men det gick inte!
Läkaren ordinerade sjukgymnastik och antiinflammatoriskt. Hon ordinerade både steam moist och cool pack!?? Både värme och kyla...och så ultraljud mot smärtan.
Tur att sjukgymnasten jag träffade sedan verkade ha mera koll. Typiskt impingeement syndrom sa sjukgymnasten (vilket jag själv konstaterat). Ingen värme på en inflammation sa hon (vilket jag tyckte lät rätt) så nu får jag kyla, ultraljud och antiinflammatoriskt i 5 dagar. Den molande värken har faktiskt gått bort men den huggande smärtan jag har är kvar.

2 kommentarer:

  1. Visar bilderna besökssängen, eller? en undrande mamma

    SvaraRadera
  2. Minns Mannipal när jag var där i svininfluensatider. Med munskydd! Galet mycket folk ocj köer överallt. Den britsen ser ut som den jag låg på när jag fick antibiotikainjektion inför moderkaksprovet när jag väntade Alfred. En upplevelse rikare kan man säga. Kramar

    SvaraRadera