Besöksräknare

onsdag 28 mars 2012

Födelsedagslördag

I lördags var det Tomas födelsedag. Som sig bör så blev han väckt av sång, presenter och frukost på sängen. Som vanligt passade inte de kläder jag köpt till honom i present så det blev en tur in till stan för att byta. Han hittade en fin skjorta och en t-shirt och även ett lagom långt skärp istället för det lite för korta han fick i julklapp. (Verkar som min syn på min man inte riktigt stämmer med verkligheten?! Fin är han i alla fall oavsett storlekar!!)
Sedan åkte vi och kollade in en motor som han beställt till en gammal vespa han fått av min pappa. (Eller eventuellt så har han renoverat den gamla motorn....jag vet inte så noga.) Det var i alla fall ett roligt ställe. En verkstad mellan kokospalmerna där gamla bilar och vespor renoverades.
Kvällen avslutades i glada vänners lag på en mexikansk restaurang med väldigt god Margarita. Efter det tog Tomas sin resväska och drog iväg till Frankrike där han går på kurs denna veckan. Så det är till att vara gräsänka igen... Men på torsdag natt kommer han, ett dygn innan systerfamiljen!!! Vi väntar och längtar efter dem nu! Nu börjar det närma sig!!!


2 kommentarer:

  1. Är den gamla vespan, som pappa sprutmålade i farmors tvättstuga, i Indien? Tycker mig känna igen färgen. Kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte den på bilden men det är till den motorn ska vara. Den står kvar i förrådet på svalebo. Men den ser precis ut som denna!

      Radera