Besöksräknare

måndag 23 maj 2011

Marknad

I torsdags var vi runt lite i stan bl a på en hantverksmässa. Det var mycket sådana saker man hittar på marknader i detta land men jämte alla smycken och dukar hittade jag en stenhuggare som hade mortlar. Efter lite köpslående fick jag ner priset fr 500 till 350 rs. Morteln var i vit marmor och den blir en bra ersättning mot den lilla i keramik som står i skåpet. Min drö är ämdå en riktigt stor och fin mortel, kanske i mörkare sten,som man kan ha stående framme på köksbänken.


Vi hittade också ett stånd där en konstnär sålde sina verk. De var jättefina och målade som många konstnärer gör här med mycket symbolism och rena, oblanda färger, mycket detaljer men ändå blir intrycket lite naivistiskt vilket jag tycker är charmigt. Nu ska den bara lämnas in för inramning.

2 kommentarer:

  1. Oh, så fina grejer du har köpt. Om du inte hittar någon stor mortel, kan du kontakta Centerns Maud Olofsson, som lär vara en stor samlare av mortlar. kram mamma

    SvaraRadera
  2. Jag gillar fåglarna,jättefin!
    Var på väsk broderiet idag,dina verk
    elefanterna och om väskorna beundrades och
    fick massor av lovord..bara så du vet : )
    Kram Arianne

    SvaraRadera