Besöksräknare

måndag 23 maj 2011

Magknip gånger två

I dag är det måndag och jag trodde det skulle vara tomt här hemma men när barnen skulle iväg till skolan så mådde de inte bra. Först ut var Jakob som sa att han hade ont i magen. Jag trodde verkligen det berodde på att han var hungrig då han inte åt någon kvällsmat igår utan låg och sov på mattan och var omöjlig att väcka. Han fick gå direkt upp i sängen. Kanske var det tvärt om att han somnade för att han inte var helt bra.
Men det magonda försvann inte efter frukost.
Sedan började även Oskar klaga på magont. Han har dessutom jätteont i munnen för i lördags fick han en tandställning även i undergommen så nu har han dubbel räls. Hans tänder i överkäken har rättat till sig riktigt fint redan så hans tänder kanske är lättflyttade, eller så har de dragit åt ställningen ordentligt för han har rejält ont. Jag tror ändå skolan hade varit bra distraktion för att glömma smärtan men nu är alltså även han hemma.
Om man ska prata om krämpor så kan jag nämna att även ett av mina gamla problem krånglar lite och det är min nacke som är stel och gör ont. Jag ska ta det lugnt i några dagar och äta antiinflammatorisk medicin så ger det nog med sig.
Nej nu är det dags för morgonkaffe. I morgon ska vi vara på benen igen!

1 kommentar: