Besöksräknare

torsdag 3 februari 2011

Stegproblem

För några veckorsedan så kom trädgårdsmästaren och ville ha en lapp av mig där jag bad att få låna föreningens stege. Jag skrev ett brev på två rader om att vi behövde stegen för att ta ner några grenar i ett träd. Efter någon vecka undrade vi hur det gick med stegen då inget hänt. Då visade det sig att stegen var i Sarjapur! Sarjapur är den by som barnens skola ligger i, ca 30 minuters bilväg härifrån. Vad sjutton gör stegen där och varför har inte en förening som har 500 villor, fler stegar!
I går hade trädgårdsmästaren varit här och meddelat att brevet jag skrev för flera veckorsedan, varit för kort. Inte det att innehållet varit fel men det skulle varit lite längre så det sett mer viktigt ut! Pust! Så nu har jag skrivit i detalj varför stegen behövs. Jag slår vad om att de som lånar ut stegar inte läser - eventuellt inte kan läsa engelska heller - brevet utan det bara behövs att vifta med under näsan på stegutlånarna.
Fortsättning följer....

1 kommentar:

  1. Hahhaha, vore det inte kul att testa!? skriv något helkonstigt om vad som helst på ett snyggt brevpapper och lägg till en vattenstämpel så det ser riktigt viktigt ut!! kram

    SvaraRadera