Besöksräknare

måndag 21 februari 2011

F.F.

I tisdags hade jag FF, föräldrar fritt alltså! Det är verkligen inga problem att ha sina föräldrar här när de är så självgående som mina. De tog chauffören och åkte till Nandi Hills. Jag hann med att gympa, gå och träffa lite tjejer som skulle starta klädförsäljning, dricka lite kaffe, bjuda vännen M på gamla rester till lunch och sedan för tionde gången ringa rörmockaren, som faktiskt kom och lagade min läcka denna gången.

När de sedan kom hem hade de varit och handlat mat och lagade till goda baconbiffar med parmesan, sås och potatis! Mums.

I dag har jag haft ofrivillig F.F. för jag blev så dålig i magen på sennatten och har sedan legat här som en trasa mellan racerbajsattakterna. Vet inte om det var något olämpligt jag fått i mig eller någon annan hemskingbasillusk, men jag har varit utslagen.

Vi har haft problem med internetuppkopplingen de senaste veckorna men ffa de senaste dagarna, då vi inte kunnat koppla upp oss mer än 5 minuter i taget. Sån tur var så kom internetmannen idag och jag har kunnat ligga och njuta av svensk TV hela dagen! Har dock sparat sista avsnittet av Solsidan till i kväll. Har inte heller tittat på sista avsnittet av Klass 9A, som är en väldigt bra serie om hur en grupp pedagoger hjälper en lärargrupp att bättre nå eleverna och förbättra sin undervisning.

Nu är det bara kylskåpsmekanikern jag väntar på. Kylskåpet slutade fungera i förrgår. Frysdelen håller sig lite kall men kyldelen är helt ofungerande. Tur att man har vänner med frys. Vi har även en liten elektrisk kylbox som nu är full till bristningsgräns. Det måste lagas snart för snart blir väl sylten, senapen och alla andra flaskor och burkar man har i kylskåpet dåliga. Jag håller tummarna för att mekanikern kommer snart....

1 kommentar:

  1. Vad är det för en groda i en isbit som dyker upp i bakgrunden på din blogg som ett spöke?

    Jag har ju S.F.F och du se bara på min blogg vad mycket man hinner med då!

    Skämt och sido. Hoppas du mår bättre och jag lovar att vi inte skall äta upp er mat. Kram L

    SvaraRadera