Besöksräknare

onsdag 16 februari 2011

Annorlunda möbler

Jag vet att ni alla väntar på ett inlägg från resan i helgen men det är inte klart så här får ni en dagsrapport istället.

I dag har vi varit och tittat på möbler. Vad tycker ni om den här stolen.....

...eller den här pallen!

Man brukar säga att "saker har fått ben" men kanske inte så här konkret!

"Att inte lägga näsan i blöt" är ännu ett uttryck som inte funkar på den här näsan, då den är formad som en vas!
Vilka hemska möbler, tänker ni. Jag håller med: fruktansvärda!!!
Vi hittade dem på Bangalore Palace som tillhör Maharajan av Mysore. Det är ett slott som skulle likna Windsor Castle i England och börjades byggas år 1862. Förutom dessa hemskingmöbler så var slottet riktigt trevligt. Speciellt mosaikgolven tyckte jag var fina. I entréavgiften ingick varsin bandspelare med hörlurar så vi kunde lyssna till en guidad visning på tydlig engelska.

Det här är en våg för jockeys!

Efter detta hittade vi ett lunchförslag i guideboken. När bilen stannade framför restaurangen tänkte jag att här hade jag aldrig gått in spontant. Stället var väldigt indiskt och låg i en halvrisig byggnad. Vi var fem restaurangkunder och tre gånger så många personal så det var ett väldigt spring med påfyllande av mat och dryck men maten var väldigt god. Vi åt butterprawns och masala butter panéer (typ halloumiost) med ris. Sedan blev det en tur till shoppingcentrat Mantri Square innan hemfärd. Dagen slutade svenskt med kokt fisk, potatis och äggsås. Mums!

1 kommentar:

  1. Oj där har jag inte varit..verkar ändå spännade trots otroligt groteska möbler...hu.
    Vilken rustik känsla det måste ha varit med bakstenen i ugnen..härligt : )
    Kram Arianne

    SvaraRadera