Besöksräknare

tisdag 14 december 2010

Vallgravsmodellen

Är nu mera på min vakt vad gäller myrorna. Har gjort en ny sats italienska mandelskorpor med apelsin och chokladsmak. I dag har jag försökt att skydda kakorna med vatten. Maken föreslog vallgravsmodellen! För de kan väl inte simma eller gå på vattenytan, de små rackarna?
Har även vörtbröd på gång. De skulle jäsa 2X30 min. Man tror ju att det här i värmen skulle jäsa snabbt men jag har varit med om det flera gånger att det tar längre tid än hemma. Kanske beror på att torrjästen inte är lika pigg som färsk jäst?! Trodde först inte de skulle jäsa alls men de är i ugnen nu och verkar helt ok. Ja, de ser ju inte så dumma ut, eller hur?!

Körde bilen till affären för jag hade inga ägg. Affären ligger ju här på området så det är inte långt, men dels kör man ju här på fel sida vägen och dels så är rutorna tonade så man måste ha rutorna neddragna för annars är det som att köra med värsta solglasögonen mitt i natten. Det är verkligen ovant att titta över vänster axel när man backar. Jag klarade inte det utan fick titta över höger axel samtidigt som jag lutade mig jättelångt åt höger för att se mellan sätena. Kanske lite farligt... Lyckades ändå denna gången med att bara sätta på vindrutetorkaren en gång när jag skulle blinka!

1 kommentar: