Besöksräknare

torsdag 9 december 2010

Slutet på altanhistorien (i alla fall för tillfället)

Jag försökte skicka iväg chauffören för att köpa 4 nya altanbrädor. Jag bad honom ta med sig en gammal bräda för att få samma typ av bräda...men det gjorde han inte. Han ringde och sa att han hittat brädor som kunde kapas i rätt storlek. Det hela gick på ganska mycket pengar men jag tyckte det var värt det. När jag så kom hem så har han köpt 4 bitar plywood! De var lite för breda för hålen och de var dubbelt så tjocka som det gamla materialet! Så jag beslutade mig för att åka med honom. Vi var på massa olika små "hål i väggen"-ställen som alla sålde brädor som hade använts till transport av varor tidigare. Till slut hittade vi ett ställe som hade riktigt rejäla, dock begagnade, reglar. Jag lyckades hitta några som inte var alltför vresiga och fick dem sågade och hyvlade precis som jag ville ha dem. När vi gick därifrån erkände chauffören att han inte visste något om virke och att han förstod att jag visste en hel del. Det kändes bra för sedan när jag snickrade dit brädorna så lät han mig göra det helt utan att föreslå sin hjälp.

Det var riktigt härligt att få såga och skruva lite. Jag saknar verkligen snickrandet. Virket var inte det bästa men jag lyckades få dit brädorna skapligt. Sedan ringde jag chefen för snickarna igen och berättade att jag hade varit tvungen att göra det själv pga okunnig personal och att de nu fick komma och måla. Han blev lite tyst men ville inte erkänna att de inte gjort ett bra jobb. Målaren kom i alla fall efter några dagar....och några påminnelser. Så här blev det. Kan ni lista ut vilka brädor som är nya?!!
Men nu orkar jag inte med att klaga mer så nu får det vara så som det är. Det är ju i alla fall funktionellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar