Besöksräknare

onsdag 22 december 2010

Insidan på en elvisp

Vet ni hur en elvisp ser ut inuti? Så här:


Mögel är ett problem här. Fam B har varit tvungna att flytta från sitt hus för det är så mögelskadat. Så stora problem har inte vi men torrbollar är utplacerade lite över allt och en elvärmare värmer där det är fuktigt. En luftavfuktare kommer i en ny familjs container om några veckor. Alla Tomas kavajer och några jackor har fått åka på kemtvätt då de hade början till mögelangrepp och förra helgen spenderades en förmögenhet på förvaringspåsar som man suger ut luften ur med dammsugare.
Åter till elvispen - mina köksunderskåp har luktat så mögligt. Jag har bett maiden torka ur och torka av allt i dem men det blir ändå inte bra gjort. Därför tog jag tag i det själv i går och nu kan inte skåpen bli renare. Elvispen luktade verkligen jättemögligt så jag tog fram skruvmejseln och öppnade den. (Öppna elsaker går oftast bra, det är själva stängningen som kan gå fel. Fick en flash-back från när jag skulle byta skal på Oskars nintendo DS och det slutade med att jag fick lämna in både hans och Jakobs som jag då lyckats paja.) Jag rengjorde den och lyckades få ihop den utan att skada den! Nu ska bara allt annat in i skåpen igen efter att ha blivit riktigt torra. I morgon ska här bli fint i köket!

1 kommentar:

  1. Kära familjen Ekberg. Varma julkramar (fast några varma kramar behöver ni ju säkert egentligen inte....men i alla fall) till er alla från oss alla. ♥

    SvaraRadera