Besöksräknare

fredag 3 december 2010

Myr-regn

Ännu fler myror...

I dag när maiden satte på takfläkte i köket var det som ett fint regn av något. Plötsligt såg vi att det var ett regn av myror och myrägg som virvlade ner i rummet från hålet i taket där takfläkten var fastsatt. Fy vad äckligt!!! Myror överallt! Hela rummet sprutades snabbt med antiinsektsspray för att ta död på allt. Sedan sprayade jag upp i takhålet och ett hundratal till myror kastade sig ut och dog av sprayet. Även en larv av något slag dog i ångorna!!! Bläää.
Jag klättrade upp och försökte skruva isär fläkten men elkablarna hindrade det hela och jag ringde istället på en elektriker som skulle komma och plocka ner den åt mig då den var full med döda myror och stekfett.
I det läget är det väldigt skönt att man har en maid. När jag ringt så åkte jag iväg för att klippa håret på Jakob (som förresten aldrig ska klippa sig igen då han tyckte han blev alldeles för korthårig) När jag kom hem så var fläkten nedplockad och rengjord och köksgolvet skurat. Det kändes väldigt skönt!
Nu hoppas jag att jag har fått död på alla myror som våldgästat vårt kök.

1 kommentar:

  1. ahhhh!!!!! TA BORT INNAN VI KOMMER ANNARS MÅSTE JAG BOKA OM BILJETTEN!! JAG HAAAATAR MYROR!!!!!

    SvaraRadera