Besöksräknare

torsdag 16 december 2010

Sjukstuga

Här är det ganska krassligt just nu. När jag försökte få upp barnen på tisdag morgon så lät Jakob som en hund när han hostade..och hostade gjorde han hela tiden. Oskar kom inte längre än till hallen utanför sitt rum. Han hade så ont i magen att han bara låg där på golvet. Han har lite allmänt krånglig mage så jag trodde det var som det är ibland och då blir det bättre med lite mat i magen och ett toalettbesök. Jag tvingade därför i honom ett glas vatten. Det dröjde inte länge förrän det vattnet kom upp. Sedan låg han utslagen hela dagen och åt inte något riktigt förrän på kvällen.
På något sätt så blir det oftast så här: När Tomas är borta (han är i Kina fr söndags till på fredag) så tror jag att det ska bli lite ensamt, men det är som att barnen ska kompencera det med sjukdomar som gör att jag har dem båda här på dagarna. Det var likadant när Tomas var i Sverige. Då var Oskar frisk men hemma pga inläsningstid för alla exams och Jakob hade feber och var hemma därför, istället för att kunna åka på camp.
Man får ändra sina planer när dessa veckor kommer. Jag skulle ha köpt julklappar i veckan men det har blivit julmatlagning istället som ni kanske förstått. I går blev det ett kilo köttbullar som nu ska flyttas över till L eller M:s frys då min är proppfull. Tur att man kan låna utrymme hos vänner som är i Sverige! De vännerna är även bra sådana här dagar när man knappt kan gå från huset, för då blir man inbjuden på klänningsvisningar och champagne-fika! Inte dumt alls!
I dag är Oskar åter i skolan men Jakob "skäller" fortfarande. Han nös nyss och det lät mera som att han sa "BÖÖ" än som en nysning. Ingen idé att skicka honom idag då det är sista dagen innan lovet. De (=barn upp till årskurs 5) skulle egentligen gått i skolan på fredag också men det var visst för få barn som skulle komma (!) så då ändrade de hux flux till så det blev lov på fredag med! Tur att jag inte arbetar! (Får kanske ändå ta mig till skolan på fredag om Oskar ska tävla på idrottsdagen som de har.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar