Besöksräknare

tisdag 7 december 2010

Christmas Bazar


I lördags hade OWC sin årliga Chirstmas Bazar för att samla in pengar till välgörenhet. Många olika verksamheter betalade för att få sälja sina saker där. Det var både smycken, kuddfodral, kläder, choklad, papper och kort mm. Det var också massa olika matstånd där man kunde köpa både indiskt, italienskt, franskt och kinesiskt. Olika barngrupper uppträdde och sjöng julsånger med varierande förmåga. Själv stod jag i kakståndet och sålde bakverk. Det var riktigt kul. I början sålde vi inget alls men ju mer åt lunchtid det gick, ju mer fick vi att göra. En del bakverk var hemmagjorda och en del hade handlat på konditori. Den mest speciella var nog en Taj Mahal i choklad. Vi hade fullt sjå att få den att inte smälta i värmen. Även andra bakverk fick vi flytta runt för att inte de skulle smälta. När passet var slut så blev det lite tid för shopping. Jag köpte lite olika från mitt eget stånd och kvar är nu en Christmas Cake som jag tror ska hålla sig i rumstemperatur till jul?! Jag hörde att de bakades lång tid innan jul för att sedan stå till sig. Oskar var med mig och han småhandlade lite julklappar och själv köpte jag lite av varje, bl a en fin strandväska och en julros - båda passar bra här till jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar