Besöksräknare

söndag 12 december 2010

Myrorna är mina fiender


I torsdags började jag med lite julförberedelser. Jag gjorde inlagda rödbetor, vilket jag aldrig har gjort förut. De blev faktiskt riktigt lyckade och kommer passa till leverpastejen som snart ska bli till. Jag har beställt skinka som ska kokas 23/12 och testat korvar som blev godkända och ska köpas in närmare julafton. Jag bakade lite i torsdags också. Det blev italienska mandelskorpor som gjordes lite juliga av apelsinskal och hackad mörk choklad.

I lördags var Tomas och jag ute och julhandlade. Plötsligt ringer Oskar och meddelar att burken med mandelskorpor var full med pyttesmå myror som tjuvstartade på julen! Usch vad trött man blir!!! Burken var helt tät så de måste ha börjat kalasa på kakorna när de låg och svalnade på gallret och kommit ner i burken med kakorna. Nu är i alla fall kakorna borta och burken tom. Får försöka fylla den snart igen.

2 kommentarer:

  1. Oj vad pysslig och duktig du är :-) Tråkigt med kakorna dock. Vart får man ta på julskinka här och hur ser den ut? Ses på luciafirandet imorgon!
    //Annika

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    Jag är Lenas svärmor Ulla. Ett litet tips. När vi var på Karpathos och skulle bjuda på jordnötter till drinkarna, så var påsen full av myror. Min påhittige make hällde myror och jordnötter i en kastrull, som han satte på plattan. Myrorna dog snabbt och gästerna var imponerade av att få varma jordnötter.

    SvaraRadera