Besöksräknare

torsdag 25 augusti 2011

Tandlossning

Jakob är inne i en tandlossningsperiod. Sedan i somras har han tappat sex tänder. Det känns som han tappar en om dagen! Vi börjar få slut på mynt här i huset. Saken är ju den att tandfén brukar komma med en guldtia för varje tand. Det kan ju tyckas som mycket pengar för em tand men då ska ni veta att de är den enda inkomsten mina barn har. Jag är nämligen extremt dålig på att komma ihåg att betala ut veckopeng. Det brukar ske ca 1 gång om året. Oskar har lite koll på vad jag är skyldig honom men Jakob har ingen koll alls så han är glad över mynten.
Om man räknar om 10 skr till rupies så blir det ca 70 rs. Det är ganska många mynt för att få ihop den summan. Enklast hade ju sedlar varit men de funkar mindre bra i ett glas vatten.
Så det blir till att tömma fickorna och skramla ihop till en hög!

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha, jag har alltid trott att tandfen flyger men frågan är om hon inte kommer med en skottkärra till er;)) krama den tandlösa sonen fr oss på granbacken

    SvaraRadera
  2. Nora kom tidigt på att om man lägger tänder torrt i ett glas så får man torra pengar (20 kr). Det lärde hon också snabbt ut till Erik. Nu ligger här en torr tand och väntar på 100 rs. Jag är heller ingen höjdare på att komma ihåg månadspeng. Inte E heller, men Nora - henne kan man inte lura. Stenkoll stavas det. Shoppinggalen som hon är. Kram

    SvaraRadera
  3. Det låter som en total förändring i Jakobs mun. Kan man få se ett foto på grabben?
    kram till er alla
    mamma/mormor

    SvaraRadera