Besöksräknare

söndag 14 augusti 2011

Födelsedag

I fredags så var det min födelsedag. Nu för tiden känns det inte så viktigt längre att uppmärksamma att man blivit ytterliggare ett år äldre. Förra året smög jag med det, men vissa blev då lite sura över att inte få gratta mig så i år bakades det kanelbullar, kolasnittar och chokladpavlovatårta så att de som ville uppvakta kunde få sig en kaffetår när de kom. Vad som ändå känns mest lyxigt är alla blommor som jag fick. Jag räknade till att jag hade över åttio rosor i olika buketter. Även om blommor är billigt här så går jag ändå inte och köper så många rosor till mig själv så nu njuter jag av alla fina blommor.
På kvällen gick vi till en lite fransk restaurang i kvarteret där man kan äta crêpe eller stenugnsbakad pizza. Drack mitt första glas indiskt rödvin och blev förskräckt över hur illa det smakade men man vänjer väl sig. Jag brukar ju tycka att det smakar relativt okay.
Dessa vackert gula rosor hade goa M kombinerat med gula liljor.
De här sammetsröda fick jag av min fina make.
Den här buketten är en blandning mellan rosor från vår chaufför och blommor från vänner.
Här ett par paket: Ett nytt skal till Iphonen från familjen och ett fint systerarmband från min goa indiensyster L!
Stort TACK till alla som varit gulliga att uppvakta mig på min födelsedag!

1 kommentar:

  1. Tack för de goda bullarna (Alfred åt snabbt två hela) och den härliga tårtan. Kram L

    SvaraRadera