Besöksräknare

lördag 20 augusti 2011

Regn och kartletande

Just nu känns det som svensk höst. Regnet öser ner och fylller trädgården som en pool. Oskars fotbollsstrumpor på klädsträcket är våtare än när de hängdes ut! Förstår ändå att ni haft ännu värre skurar i Sverige. Här har ändå dagen varit regnfri och Tomas och jag har varit på stan och letat cykelkartor. Det var inte lätt! Hittade ingenting faktiskt. Tomas här helfrälst i cykling just nu och cyklar med ett gäng på söndagmornarna så ofta han har möjlighet. De är ute och brötar i risfält och småbyar vilket han har skrivit om här i bloggen om jag inte missminner mig. I bland kan det hända att han kommer bort från klungan och kan då få lite svårt att hitta hem. Det är därför han behöver en karta. En ny gps var ju tvunget att köpas för detta ändamål såklart. Ny cykel också för han köpte innan vi flyttade från Sverige var visst en decimeter för kort! Antagligen kommer han att hitta ett nytt intresse när han köpt alla saker för att utöva cykelsporten men så länge det håller honom fysiskt aktiv så är det ändå bra. Svågern och svägerskan har förresten också köpt nya cyklar skrev de på facebook så det kanske blir en familjegrej det där med cyklingen.
Nej nu ska jag dricka upp det sista av vinet. Vi har öppnat en flaska importerat vin vilket var gott då det varit svårt att vänja sig vid det indiska vinet den här gången. Grillad oxfilé, grillade majskolvar och basilikadoftande pastasallad med fetaost blev det till kvällsmat idag så nu är magen välfylld. Oskar och Nora har bakat tre sorters maränger: vanliga, jordgubbs- och choklad- och har förvandlat köket från kaos till städat igen och de små fina bakverken ligger nu i olika burkar. Alla är mätta och trötta och ganska nöjda med sina liv här i det Ekbergska hemmet.

1 kommentar:

  1. Mitt franska vin är också urdrucket. Marängbagarna tittar på film och jag skall strax släcka och stänga mina tunga ögonlock. Natti

    SvaraRadera