Besöksräknare

onsdag 14 april 2010

Mera shopping

I går var en pooldag så i dag var det dax för lite shopping igen. Det var inte alla som var positivt inställda till det (jag pratar om de under 7 år), men de hade inget val.

Först gjorde vi ett besök på vackra Leela Palace, ett fem-stjärningt hotell i kontinentalstil som även innehåller ett shoppingcentra. Bara trädgården med planteringar och vattenfall är så vacker. Stora fontäner fyllda med rosenblad och smakfulla takmålningar och dekorationer finns det gott om här. Lite klädshopping blev det. Sedan bar det av till Little Italia, en restaurang som bara serverar vegetariskt men som har väldigt goda pizzor. Efter måltiden så skulle vi alla på toaletten. Då det bara fanns en toalett så delade jag och lilla M bås.

Vad ska du göra med den där? sa hon när jag tog en tampong ur väskan. Oj, kände jag. Det här ämnet har hon inte riktigt förstått ännu. Så det blev till att ha ett lite lagom djupt samtal om kvinnokroppen. Hon blev nöjd och skuttade ut till de andra! Så då har man förklarat tampongens användningsområde för andra gången här i Indien.

Sedan hann vi med två affärer till innan det var dax för hemfärd. Äntligen hittade jag vaniljstänger som jag letat efter sedan jag kom hit!!! (Den vaniljextrakt som finns här är lite skarp i smaken.) Nu ska jag bara fundera ut när jag ska använda de små pinnarna. Om man mixar en med vanligt socker så får man eget vaniljsocker säger Leila. Säkert gott på jordgubbar! Mums!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar