Besöksräknare

onsdag 7 april 2010

Kerala

Nu är vi tillbaka. Vi har haft en härlig men svettig vecka i Kerala och nu har ytterliggare en vecka gått här hemma med lite tid för bloggen och mer tid att få allt att börja funka igen med skolan, kära gäster i huset och div inköp och fixanden. Om ni vill läsa mer detaljerat om vår resa i Kerala så kan ni gå in på min systers blogg "Livet på Granbacken" som finns i min blogglista. Här föjer en förkortad variant.

Lördagen den 27:e mars.
Det var helt underbart att se den lilla trötta systerfamiljen på flygplatsen på lördagmorgonen!!! Tårarna flödade och det blev stort kramkalas. Första natten tillbringade vi på hotell i Cochin. Det blev mycket indisk mat då det enda som fanns att tillgå var indisk buffé både till lunch och kvällsmat. De hade en jättefin bar, men ingen sprit, så gin-o-toniken var inte att tänka på. (Det fanns öl och vin men vi ville ju ha en liten drink!)
Vi njöt alla av att bada i den ljumna poolen och då temperaturen i luften var avsevärt mycket varmare än i Bangalore, och luftfuktigheten hög, var poolen räddningen.

Efter frukost stuvade vi in oss i en bil och åkte till "Back-waters". Det är ett kanalsystem där man kan åka flodbåtar. Vi fick en jättefin båt och blev mottagna med blomkransar runt halsarna och kokosnötter med sugrör som välkomstdrink. Sedan fortsatte lunch och kvällsmat i samma anda. God mat och det trevligaste sällskapet gjorde detta dygn mycket njutbart.


Nästa dag fortsatte vi med bil till Kovalam. Bilfärden tog några timmar så när vi vid lunch anlände till "Mollys" så blev vi lite trötta när det verkade som om inga ansvariga var i tjänst och den personal som vi råkat väcka när vi kom, inte hade en aning om att vi skulle komma! Men allt ordnade till sig och vi tillbringade sex härliga dagar i Kovalam. Dagarna flöt på med richsaw-tur till Lighthouse beach efter frukost. Där badade och surfade vi på de häftiga vågorna. På eftermiddagen när huden inte klarade mer sol så slappade vi vid poolen. På kvällarna åt vi goda middagar med grillad fisk och scampi till kall öl. Sedan somnade vi alla som stockar, trötta av hav och sol.
En riktigt härlig vecka i det varma Kerala blev det!


Alla sex i samma ricksaw!

2 kommentarer:

  1. Det här är inlägg jag suger åt mig som en svamp :) Finns en del jag oroar mig över med flytten men era resor verkar sååå härliga! Tack för fina bilder (och hoppas jag kan sno alla hotelltips mm). mvh Maria i Ff-a-m.

    SvaraRadera
  2. Oroad dig inte Maria (lätt för mig att säga, va?!). Du förstår mera när du har varit på pre-visiten. Jag var jätteorolig innan jag kom hit, men nu funkar det bra här.
    Åsa

    SvaraRadera