Besöksräknare

tisdag 27 april 2010

Naturens konstverk


Oh vad jag älskar blommor!
Det är lite svårt att ha krukväxter inne här för husen är byggda för att stänga ute ljus och värme och är därför inte så ljusa som vi har hemma. Vissa blommor funkar men då man inte har element under fönstrerna och därför inte heller fönsterbänkar så finns det inte så många naturliga ställen att ha krukorna på som hemma. Man får ha några på golvet och desto flera utanför huset, på altaner, balkonger och trappor.
Det är billigt att köpa färska blommor här, det har jag skrivit om förut. Jag har alltid färska blommor hemma. Det kommer flera blomsterförsäljaren varje vecka från de närmaste blomsteraffärerna och knackar på ens dörr.
I skålen utanför ytterdörren har jag oftast gerbera. De passar så bra att ha flytande i fatet.
Förra veckan köpte jag denna bukett med helt underbara gladioler till köksbordet. Jag tror att det var 20 stänglar. Denna bukett kostade mig ca 23 kr. Nu har den blommat ut så nu står det 20 knubbiga vita rosor i vasen istället. Den buketten var billigare, bara 18 kr.
Men titta på gladiolerna. Visst är blommorna underbart vackra!!! Riktiga små underverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar