Besöksräknare

onsdag 10 april 2013

Våren är här!

...ja så känns det i alla fall när man sitter inne och tittar ut.
Jag var och bytt däck i morse (ja, jag gjorde det inte själv fastän jag var lite sugen på det då det var svårt att få tid på verkstaden). Med sommardäck på bilen så måste väl våren vara här på riktigt?!

Allt känns så dammigt ute. Allt väntar på våren. Jag bara längtar efter att vägarna ska sopas rena från dammet och växterna ska börja skjuta nya skott. När vi bodde i Indien så kändes det ibland som att naturen  hade ett grått lager smuts över allting.  Mycket beror det nog på att växterna där inte förnyas så drastiskt som här i Sverige där alla blad fälls på hösten och blir till jord och nya fräscha ljusgröna skott kommer på våren. Det är klart att det faktum att det regnar mycket här gör ju också att naturen hålls fräsch och ren. Något positivt med regnet i alla fall. Nej det finns mer som är positivt med regn och det är att vi inte har någon vattenbrist här. I Bangalore just nu råder det stor vattenbrist med många tomma brunnar. I vissa områden får man bara vatten 1 timme/dag och det verkar bli värre kommande månad.

Det var en liten parentes från dagens fina vårväder. Jag fick i alla fall lite fart i trädgården och satte nya krukor med vårblommor på trappan och sådde frö för att få lite blommor i sommarens utekrukor.

Hänglobelia, roseniberis, gräslök, basilika, penséer och nemesia (en orange-gul-röd blomma jag aldrig testat förut).

1 kommentar:

  1. Oj vilka fina odammiga blommor! Kan du så lite åt mig med ;) kram sis

    SvaraRadera