Besöksräknare

onsdag 24 april 2013

Pysseluppdatering

Vill visa er min senaste skapelse. Det är vår gamla ikea-fåtölj som fått sig ett ansiktslyft. Min syster, som är av den "rosa" sorten tänkte där hon såg den: Snygg fåtölj, men skulle behövas kläs om till en annan färg!
Jag har ju valt färgen utifrån mig själv och vår inredning och jag bara älskar den! Jag trodde den kanske var lite färgstark för vår fina indiska matta men de funkar jättebra ihop. Köpte tyget i Bangalore och det var dyrt för att vara där, ca 300kr/m men riktigt bra pris för ett så bra tyg. Ca en vecka fick familjen stå ut med att ha fåtöljen i delar i hela vardagsrummet. Det är lite klurigt innan man har listat ut hur tygbitarna ser ut och till man förstått hur man fäster dem på fåtöljen. På vardagarna har man inte heller så många timmar efter jobbet då man ska fixa med så mycket andra saker som mat och städ och sånt, men om man gör ett moment varje dag så blir den tillslut klar.
Innan var den brun men efter att ha blivit solblekt och då skiftande i olika nyanser pga olika tygbad på tygbitarna, såg den helt bedrövlig ut.


Men nu står den så fräsch och vårfin i vardagsrummet. Passar utmärkt till orange tulpaner!!!

1 kommentar: