Besöksräknare

onsdag 17 april 2013

När man får oväntat besök

Idag är det onsdag och det är min lediga dag. Det är skönt att ha en ledig dag även om den är full av familjens fixargrejer. Städ blir det alltid och tvätt. Idag ska jag också på utvecklingssamtal med Oskar.
I alla fall är jag ensam hemma på onsdagar. Det trodde jag idag också...men det lät som om någon ändå var här...
Då plötsigt kommer en talgoxe flygande emot mig i källaren!!!

 Han och jag blev nog lika förskräckta. På huset har vi ett glashus. Det har en glasruta som har ett automatiskt reglage för att hålla samma temperatur inne i glashuset. När solen ligger på blir det kokhett där inne så då är oftast fönstret öppet. Jag har gärna dörren ut till glashuset öppet för det känns som om man kommer närmare trädgården även om man är inne. Där igenom hade den lilla fågeln kommit in. Sån tur är lyckades jag mota ut honom dit igen och sedan gå runt och öppna dörren ut till trädgården.Först gömde han sig under fåtöljerna men efter en liten stund tog han mod till sig och flög ut.
Värme ute = öppet fönster = VÅR!!! Härligt, även om man kan få oväntat besök på kuppen.
Här sitter han under stolen!

Glashuset utifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar