Besöksräknare

onsdag 10 april 2013

Lite smågnäll..

Nu är ni väl nyfikna på att höra hur vi haft det på semestern men det får vänta lite för först ska jag gnälla lite. Men så mycket kan jag säga att det har varit helt underbart. Så otroligt mysigt att dela en sån här upplevelserik semester med sina närmaste.
varför gnäller jag då. Jo sista dagarna på Zanzibar så drabbades först jag och sedan barnen av en riktigt aggressiv magsjuka. Vi var helt utslagna i ca ett dygn för att sedan äta te, rostat bröd och ris i ytterligare ett dygn. Sån tur var så var vi bra till hemresan. Vi landade här i söndags morse. Det var skönt att sträcka ut sig efter att ha suttit hela natten och vi packade upp och slappade mest. Plötsligt sa Jakob att han inte mådde så bra längre. Han somnade i sin säng vid fyra, med spyhinken jämte sängen som säkerhet. Jag försökte väcka honom några gånger men det gick inte så han fick sova för natten. Jag började plötsligt känna mig lite knasig i magen och sedan började springet på toaletten igen och fortsatte under natten. Även Oskar hade samma problem så på måndag morgon var det bara att sjukskriva oss tre. Sån tur var så var man inte så utslagen denna gången utan kunde fungera mellan de plötsliga tömningarna så att säga.. I går var vi i stort sätt bra förutom lite magknip, så idag blev det skola för barnen. Själv är jag ledig på onsdagar så jag får jobba först i morgon. Det var nog lite oro i barnens magar i morses för de klagade på knip och hade nog gärna varit hemma med mig.
Jag tycker ändå lite synd om oss då det faktiskt räcker att vara magsjuk en gång under en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar