Besöksräknare

onsdag 21 september 2011

Håll tummarna!

Det här passeländet fortsätter då vi ju måste hem till Sverige för att gå på begravning och då behöver man ett pass! Har ringt till ambassaden i Dehli som säger att passet kan komma i dag. De får bara post från Sverige en gång i veckan så är det inte med i dag så kommer det först nästa onsdag! Det är inte bra för vi åker sent på fredag och då måste jag på något sätt hinna upp till Dehli på torsdagen för att hämta det vilket är en ca 3,5 timme lång flygresa enkel väg... Inte kul. Jag ringde därför till AB Svensk Pass som göra passen och de sa att mitt pass redan gått till UD varifrån post till ambassaderna skickas. De skickar bara post en gång i veckan hit, varje måndag. Då är frågan: hinner påsten som skickas på måndagar hit på två dagar eller är det 9 dagar som gäller för postgången?!!
Om det kommer idag så kan passet skickas vidare till konsulatet i Chennai vilket bara är en timme flygresa härifrån, alltså en kortare och billigare resa. En del har även på något konstigt sätt lyckats få passen skickade hem till sig med kurir.... Det hade varit perfekt. Undrar hur man bäst övertalar dem att göra det.... Får väl ge det ett försök men annars så hoppas jag på den lite kortare resan till Chennai i nästa vecka.
I eftermiddag ska jag ringa konsulatet och se om passet kommit. Håll tummarna för mig att posten funkat denna gången!!!

2 kommentarer: