Besöksräknare

söndag 3 april 2011

Marknad och hummer

Det har varit en riktigt mysig semester med mycket bad och umgänge. Vi har badat i havet på förmiddagen för att flytta oss till poolen på eftermiddagen. I går var det riktigt höga vågor. Så höga att man inte ville att någon skulle bada själv för var tionde våg var så kraftfull att man lätt tappade kontrollen och inte visste vad som var upp eller ner ...eller om bikinin var uppe eller nere.. Det gällde att fiska tag i alla delar och sätta dem på plats innan man kom upp över ytan för att inte hamna toppless på någon indiers mobilvideofilm. Barnen kände nog att de inte hade kontroll för de satt på solstolarna och spelade kort ända till det blev poolbadningstur. I onsdags gjorde vi ändå något mer än badade. Vi åkte till Anjuna beach och gick på flea market. Det är en marknad som är stor som en hel åker och som har allt som turisterna vill köpa. Vi handlade lite t-shirts och andra kläder. Både vår och systerns familj kom därifrån med en trumma(!) till den billiga summan av ca 20 kronor. Kvaliteten var kanske inte så hög då Tomas hade trummans röda färg på sin tröja när han han hade burit den under armen en stund. Två saker blev tydliga för mig under dagen. Jag kan verkligen svettas! Mina oranga shorts var så blöta av svett att det såg ut som om jag kissat på mig i dem! Kanske inte så konstigt i 35gradig hetta - i skuggan! Den andra insikten var att jag inte ser pur-ung ut längre. Två helt skilda försäljare trodde jag var Sofias mamma!!!! Det skiljer oss 5 år men inte mer!!! Usch. Man bli äldre och man kan inte blunda för det! Eller också är min syster ovanligt ungdomlig och fräsch?!Sista kvällen hade vi det riktigt mysigt. En "Linka" (Gin och Limca i en god blandning) och en turnering med ett nytt sällskapsspel där ena laget sjöng en strof som andra laget skulle klara att sjunga fortsättningen på, gav många skratt. Avslutningen var sedan verkligen delikat med hummer och vitt vin. Även här blev skratten många då vi bara hade små stearinljuslyktor gjorda av paprikor som belysning. Sån tur var hade oskar ficklampa i sin ipod touch så vi kunde hitta vad vi skulle äta! Tack och lov att man har lite moderna prylar med sig till strandrestaurangen.


Nu är vi åter i Bangalore igen och andas ut efter en trevlig brunch på Leela Palace. Tyvärr blev vi ett nintendo ds fattigare men vi letar fortfarande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar