Besöksräknare

onsdag 13 april 2011

Främmande baciller

...har letat sig in i min kropp. Har nu varit snorig, hostig och dassig sedan i helgen. Det är riktigt tråkigt för jag hade velat vara på topp nu när systern är här, men det är inget att göra mer än att försöka kurera sig. Det stoppar mig ändå inte från att åka med dem i affärer och annat även om jag undviker poolbadandet just nu. Vill ni ha en utförligare rapport om våra aktiviteter får ni läsa på hennes blogg. Annars är vattnet den stora bristvaran just nu. Det har flera dagar varit avstängt mellan ca 14-18 för att det inte räcker till annars. I går glömde jag av det och stod plötsligt, efter att ha rensat en köttbit och fick leta i hela huset efter en varmvattensberedare (finns fyra stycken, en i varje badrum) som fortfarande hade lite vatten kvar, så jag kunde tvätta av händerna. Systern var orolig att bananflugorna skulle jaga henne då hon just gjort en mangosalsa och hade händerna - och konstigt nog också munnen - inkletade med mangosaft! Tur att vattnet kom så småningom så även hon blev ren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar