Besöksräknare

torsdag 4 mars 2010

Golf och Bollywood-dans




Ni är många som har undrat vad jag(Åsa) egentligen gör på dagarna. Ibland frågar jag mig det också för veckorna går i ett huj. Sista månaden har det varit fullt upp med mamma och pappa i huset. Vi har varit runt och turistat i sta´n och däremellan skött inköp, räkningar och läxläsning. Av läxläsningen lär jag mig en massa. Vet ni till exempel hur "the excretory system" fungerar? Det vet Jakob! Just nu är jag även väldigt insatt i naturkatastrofer (tromber, vulkaner och jordbävningar), dinusaurier och det ariska folket som invandrade i Indien ca 1000 år före kristus och som förde med sig hinduismen och klädseln (sari och kurta) som folk har här än i dag. Även kastsystemet kom med arierna.


Tillbaka till mina dagar. Inköp och praktiska saker till hus och hem tar fortfarande en hel del tid under veckan. Man snurrar runt mellan alla affärer för att få ihop det som man vill ha. Sen försöker jag röra på mig - jogga, gymmet eller gympapass -några gånger i veckan.




För någon månad sedan började jag också att ta lite golflektioner. Lagom till jag betalade för ett helt golfpaket så stängde de drivingrangen för omdyggnad! Det har därför gjort att jag nu varit ute för andra gången och gått nio hål, med en tränare och en stackars caddy som springer efter alla bollarna då jag får träna ute på banan. Sist slog jag iväg 35 bollar på ett hål innan jag lyckades med en boll som var bra nog att spela på. Caddyn var svettig och jag blev mer och mer frustrerad och arg. Efter den sista gången så hade jag lust att hiva iväg klubborna genom bilfönstret på väg från banan, men jag får väl bita ihop lite till innan jag ger upp.


I dag har jag också börjat på Bollywood-dans! Även det är inte helt lätt, men jättekul!! Det är mycket handleder som ska snurras och höfter som ska gungas. Det svåraste är en rörelse då man flyttar huvudet i sidled. Barnen är jättebra på det men jag med min stela nacke är som en pinne. Men om jag nu klarar att hänga på denna klass 2 ggr/v så kanske det är bättre än alla McCanzie-övningarna som jag nu gör!


Här kan ni få ett smakprov på hur bollywood-dance kan gå till!! (Jag är inte med på filmen)


6 kommentarer:

  1. Det verkar roligt med Bollywooddans. Vi har tittat på videon. Hoppas att er musik inte är så enformig. Lycka till! mamma o pappa

    SvaraRadera
  2. Man hinner inte tänka så mycket på musiken för det gäller att vara koncentrerad på fötter och händer!
    /Åsa

    SvaraRadera
  3. vi vill hellre se en film där du dansar!! :))
    kram syrran

    SvaraRadera
  4. Verkar som du motionerar för mig med. Jag får inte göra nåt på 6 veckor och sedan väldigt milda små övningar i 6 veckor till om man skall följa sjukgymnastens råd (och det bör jag väl) så det blir till att motionera i sommar. Promenera får jag i alla fall så det får bli några morgonturer med Alfred.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot kommande julfester. För du har väl en egen uppvisning då, eller?
    Kram
    Therese

    SvaraRadera
  6. Alla svenskar vet vad Bollywooddans är nu. Igår kväll var det ett av paren i Let´s dance som fick dansa en Bollywooddans... Oj, men blev ju superglad av att titta! Ser svårt ut, men kul!

    SvaraRadera