Besöksräknare

onsdag 24 mars 2010

Blommor




Jag har alltid tyckt väldigt mycket om blommor. När jag var liten ville jag bli florist. Jag visste precis vilken affär jag skulle stå i. Den låg nere på Allégatan och det luktade så gott där. Hon som jobbade där skelade med ögonen så henne ville jag inte ha kvar men hennes tre taxar skulle jag också ha i affären.


Nu blev jag inte florist men jag älskar att ha blommor runt mig. Här blommar det ju året runt och en bukett färska blommor kostar bara 15-20 kr och inte en förmögenhet som hemma.


Så här fint kan det se ut:
Denna låga keramikskål har jag nästan alltid med blommor i, ute på trappan. Den är dryga 40 cm i diameter. Oftast är det gerbera i den, ibland bara rosenblad och denna gången blev det nejlikor. Man måste ju variera sig!

1 kommentar: