Besöksräknare

tisdag 23 mars 2010

Oskar till leadership camp

Nu är Oskar iväg på läger med alla sjätteklassare. De är på ett mera primitivt ställe än Jakob. Det heter Yelagiri och det är en "military camp". Här finns ingen el och här sover man i tält. Programmet går ut på att man ska jobba ihop i team och det är vandringar, bergsklättring och överlevnadsmatlagning på programmet.

De åkte i söndags morse och kommer hem på torsdag. I söndags fick jag 3 sms om läget. Först var de 2 timmar försenade för attchauffören inte hittade! Så typiskt indiskt. Här har man åkt till detta läger med hundratals barn redan under den sista månaden, och ändå så hittar inte chauffören. Sedan var det jättestark mat som Oskar inte kunde äta. Hoppas det ändras för om de ska ut och vandra i denna 35-gradiga hetta så behöver de mat.
Fick tag på Oskar i går kväll. Lägret har dålig täckningför mobilnätet men jag lyckades tillslut efter att ha fått ett sms där det stod: Är ledsen. Vill åka hem och det går inte att ringa.
Ett sådant meddelande gör ont i modershjärtat. Blev orolig att något hänt. Fick tillslut tag i Oskar men ledsenheten var nog mest lite hemlängtan och han både ville och inte ville hem. Efter lite prat så sa han att han ville stanna och det tror jag han gjorde rätt i. Lägret är nog en rolig upplevelse att ha tillsammans med de andra i klassen.

Idag har jag inte hört något mer än att jag via mail fått en rapport från lägret. Så här stod det:
Camp raport:
Everything went on well in the camp. The students are happy.

Det var väl en informativ rapport!!!!

Ps Oskars tält hade vunnit pris för mest välstädade tält. Jag höll på att tappa öronen. Han som släpper allt där han står och sedan kliver över högarna!

5 kommentarer:

  1. Det är så här.
    Om jag kan vinna ett pris gör jag nästan vad som helst.Kanske är smma sak?Muta honom med något så städar han nog.
    /Jonas

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa! Tack för fin blogg! Som Lena kanske nämnt är vi en ny familj på väg till Bangalore och era bloggar är bättre än alla guideböcker mm. Kikar in här ibland och ville 'presentera' mig. Skolan verkar minst sagt annorlunda, men förhoppningsvis bra ändå! Vi ses! mvh Maria

    SvaraRadera
  3. Jonas - Tack för tipset!!! Jag ska komma ihåg det. Det funkade faktiskt på Jakob när han skulle försöka läsa in matten här. Först var allt jobbigt men när han blivit lovad en leksak han ville ha, så gick det fort.

    Maria - Kul att höra att du gillar bloggen. Jag har hört av Lena att ni är på väg hit. Skolan har hög anbitionsnivå men ändå annorlunda mot vad man är van vid. Du får jättegärna höra av dig med frågor om allt. Hoppas vi ses på er pre-visit.
    Hälsningar Åsa

    SvaraRadera
  4. usch det gör ont i en mosters hjärta också!! Häromdagen innan han åkte chattade han med mig och skrev att han längtar efter oss, det värmer i hjärtat! Det ska bli så skönt att snart kunna krama er. Maja sa att det första hon ska göra är att krama er sedan ska hon bada. Vi lääääängtar!!!

    SvaraRadera
  5. Det finns faktiskt elektrisitet! Trodde inte jag heller först för det stod så på pappret men det fanns varmvatten kök och bra belysning på toaletten. Dock inget toalettpaper... Första kvällen var jag åxå väldigt hemlängtansful men efter att ha pratat med mamma så blev det bättre. Åkte 7orna och 6orna tillsammans? Har inte sett dom på bussen... Ses ikväll på Indus day! Kramizar

    SvaraRadera