Besöksräknare

torsdag 1 oktober 2009

Intensiv förstavecka i Bangalore

Här har vi fullspikade dagar. Då man ju måste äta på restaurang så är vi inte tillbaka på hotellet förrän sent och är då helt slut så det har inte blivit mycket skrivande. I dag har varit en informationsrik dag. Tomas jobbade sin första dag och jag och barnen var och hämtade upp Mia (en svensk tjej) och åkte till Leela Palace - ett femstjärnigt hotell - där Overseas Women´s Club har frukostmöten varje torsdag 10-12. Barnen parkerade vi med sina Game Boys på stolar utanför då det skulle vara barnfritt på mötet. Jag skrev upp mig för ett matlagningstillfälle med en kock på en restaurant och så tittade jag i pärmar med information om olika maider. Hittade några namn jag kanske ringer. Det är svårt att veta hur mycket hjälp man vill ha. Får olika tips från olika personer. Träffade ett par till svenska tjejer. Vi gick sedan till en bokhandel och jag fick tips om bra böcker om Bangalore. Mia var väldigt trevlig och berättade massor om var man handlade västerländskt, indiskt, billigt och dyrt. Jättebra. Efter det skulle jag möta mäklaren vid vårt hus i Palm Meadows. Sedan kom de sunkiga möblerna vi hyrt. Mäklaren sprejade dem med antikackeelackssprej då hon sett en skalbagge i en av möblena. BLÄÄÄ. Huset är nu städat men luktade mycket mögel ffa i köket, vilket jag hoppas går bort när det torkat ut. Både städningen och regnet gör det fuktigt. Jag har också hälsat på ett gäng andra svenska fruar som Mia kände. Barnen hade kul hos Mias och har spelat Wii hela eftermiddagen med hennes och andra barn. Ännu ett steg mot nya vänner.

1 kommentar:

  1. Lycka till i Bangalore! Hoppas Ni snart får Era möbler och kan komma tillrätta med Ert nya liv i Indien! Jag önskar Er allt gott! Ingvar (Nilsson)

    SvaraRadera