Besöksräknare

söndag 18 oktober 2009

Bannerghatta

Igår var vi på ett Zoo och typ av nationalpark. Man åkte buss genom en ganska stor areal för att se djuren. Det var alla möjliga djur men höjdpunkten var ju givetvis tigrarna. Det fanns vanliga tigrar och vita tigrar. Något jag aldrig har sett förut ens på zoo. Det är väldigt mäktiga djur även om de flesta lå och vilade mitt på dagen så var det några som gick och vankade lite. Vi så Indiska svarta djungel björnar som passande nog för indien är vegaterianer. Inne på zoo hade de diverse djur inklusive apor men det fanns det ju vilda som rörde sig fritt i området också som satt lite här och var. Vi åt buffe på en restaurang utanför som hörde till national parken. Det av gott men vääääldigt STARKT. Barnen åt tillslut bara vitt ris och bröd. Åsa och jag blev svettiga i pannan av maten för även den "less spicy" var ganska het för oss.




Idag har vi varit på söndags brunch med några andra svenskar i en slags förening. Den är ganska löst sammansatt just nu och det är nog mer via mail man bokar en restaurang. Vi var på en Italiensk restaurang "Olive Beach" och det var väldigt trevlig och mysig restaurang. Man satt halt ute under tak. Vi kom tolv och gick hem vid fem så vi var ganska mätta och nöjda. Brunch är ett sändagsnöje som många praktiserar och då kan man träffas och prata med nya alla här nere. Maten är god i Indien men redan efter någon vecka kan man tycka att starkk mat i en typ gryta kan bli lite mycket. På gångavstånd från jobbetfinns en food court med många restauranger äter jag någon typ av stark gryta med kyckling bas varje dag. Det finns en Mc också som har kyckling burgare annars är det bara vegetariska val. En rätt ligger på runt 90 rs= 15 SEK och det anses vara ganska dyrt. De flest tar med sig mat eller äter på terassen på kontoret och då kostar det bara runt 20 rs tror jag. Jag har inte varit där än för alla rekommenderar mig att inte gå dit men jag skall prova i veckan. Det är någon typ av vegetarisk gryta varje dag som om jag förstått det rätt slabbas upp på en plåtbricka.




Indien har nästan 1,2 miljader människor och i vårt kök när man har glömt några brödsmulor eller något på bänken så har vi 1,2 miljader myror. Man blir tokig men ganska bra på att torka alla bänkar extremt nogrant. Det är små minimyror som kryper över allt.



Säg den lycka som varar. Vår två veckor gamla vattenkylare är trasig. Skall man gå tillbaka till affären eller ringa efter en helt okunnig hantverkare. Det är den stora frågan.


Vi skall fylla på albumet som bläddrar med lite diverse bilder allt eftersom så det kommer långsamt att växa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar