Besöksräknare

söndag 25 oktober 2009

En väldigt lugn helg i Bangalore.


Vi var på Indus för kvartsamtal i lördags. Barnen var kvar hemma med maiden. Hon jobbar halvdagar på lördagar. Jag tyckte lärarna verkade snälla och Jakobs hjälplärare i engelska tyckte han verkade trivas bra. Hon sa att han vinkade åt henne i matsalen. Jag sa det till Jakob att hon hade blivit glad för det, men han sa bara att det var till Nora som han hade försökt vinka till och inte till läraren. De vanliga lärarna var också snälla och det verkar trevligt men de har rätt höga krav på eleverna. Helgen har gått åt till att göra läxor och projekt. Ni får läsa på Oskars blogg vad han och Åsa byggde. Han skriver nog inlägg imorgon.
Idag var vi mest hemma och låg lite vid poolen men läxorna tog nästan hela dagen.


När får vi åter se denna container?? Mest så längtar vi efter våra saker som kommer i en vackert orange container förpackade i drygt 300 lådor. Containern har stått i Cochin sedan 8 oktober och har inte kommit med tåget. 6 gånger har vi planerat att åka till tullen men sett att den fortfarande är olastad. Vår tullagent ringde igår lördag 20:00 och meddelade att containenern skall vara någonstans i Bangalore och till 95% chans skall vi förtulla på Måndag. Två gånger har han ringt idag och nu på eftermiddagen meddelande han att den har kommit in till omlastning centralen. Vi skall dit imorgon kl 10:15 men det är fortfarande något dokument som saknas. Jag fick signera hur mycket dokument som hels in blanko så vi får se vad jag har signerat efteråt. Vi skall gå igenom alla lådor och de är väldigt intresserade av all elektonik tror jag. Min 42 tums LCD ligger nog i farozonen för att inspekteras, två PC och fyra golfset fick jag också höjda ögonbryn för av agenten. Detta lär ta hela dagen och kommer att bli varmt. Skall ladda med både vatten och rupies tror jag.....


1 kommentar:

  1. Bara ni inte har en hel flyttkartong med värmeljus så skall det nog ordna sig. Patrik hade vissa problem med att övertyga tullaren om att de inte var till försäljning....hm. Lycka till! /Lena

    SvaraRadera